همکاری مشترک ارمنستان با ایران برای ساخت نیروگاه گازی

همکاری مشترک ارمنستان با ایران برای ساخت نیروگاه گازی
شهریور ۱۰, ۱۳۹۷
110 بازدید

    رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ارمنستان در دیدار با وزیر انرژی ارمنستان، انجام تعهدات مالی طرف ارمنی برای اجرای خط سوم انتقال برق را سبب پیشرفت این پروژه دانست. رئیس و اعضای گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان با آرا گریگوریان وزیر انرژی ارمنستان، روزپنج شنبه، با یکدیگر دیدار و […]

 

 

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ارمنستان در دیدار با وزیر انرژی ارمنستان، انجام تعهدات مالی طرف ارمنی برای اجرای خط سوم انتقال برق را سبب پیشرفت این پروژه دانست.

رئیس و اعضای گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان با آرا گریگوریان وزیر انرژی ارمنستان، روزپنج شنبه، با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

رمضانعلی سبحانی فر رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان  در ابتدای این دیدار با اشاره به مشترکان فرهنگی و تاریخی بین دو کشور،گفت: رویکرد جمهوری اسلامی ایران، توسعه و گسترش روابط با کشورهای همسایه به ویژه ارمنستان است. در چند سال اخیر مصوبات مهمی در رابطه با اجرای پروژه‌های اقتصادی-گمرکی- قضایی و فرهنگی بین دو کشور در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است و پارلمان جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد اقدامات لازم جهت پیگیری و به نتیجه رساندن مسائل فی مابین انجام دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود انجام تعهدات مالی طرف ارمنی برای اجرای خط سوم انتقال برق را سبب پیشرفت این پروژه دانست.

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان در ادامه مباحثی راجع به عملیاتی نمودن پروژه برق -آبی مغری، وضعیت آلاینده ها در در رودخانه ها و کشت فراسرزمینی مطرح نمود و ساخت کریدور حمل و نقل شمال به جنوب از خلیج فارس تا دریای سیاه را گامی مثبت برای توسعه اقتصادی کشورهای منطقه ارزیابی کرد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس ایجاد منطقه آزاد ارس را فرصتی برای سرمایه گذاری دو کشور در منطقه دانست و افزود: با توجه به شرایط کنونی منطقه راه اندازی این پروژه زمینه سرمایه گذاری افراد خارجی را به وجود خواهد آورد ضمن اینکه موجب افزایش همکاریهای فی مابین در بخش بازرگانی خواهد شد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ارمنستان اظهار امیدواری کرد که تصویب تعرفه ترجیهی با اتحادیه اوراسیا در مجلس، به زودی زمینه حضور ایران در بازار اوراسیا و توسعه بازرگانی تجاری را فراهم نماید.

وی در پایان بر نقش تعاملات پارلمانی و سیاسی دو طرف در عملیاتی شدن پروژههای مختلف و انعقاد تفاهمات فی مابین تاکید نمود.

در ادامه آقایان قوامی، خانلری و آبرامیان اعضای گروه دوستی دیدگاههای خود را مطرح نمودند.

 

 

همکاری مشترک ارمنستان با ایران برای ساخت نیروگاه گازی

ارا گریگوریان وزیر انرژی ارمنستان در ابتدا ضمن خوشامد به هیات ایرانی در سفر به ایروان گفت: در ملاقاتهای دوجانبه توانستیم به توافقات خوبی برسیم با این حال ظرفیت های بالایی بین دو کشور وجود دارد که باید مورد بهره برداری قرار گیرد.

وزیر انرژی ارمنستان همچنین بر همکاری مشترک با ایران برای ساخت نیروگاه گازی در این کشور تاکید نمود.

گریگوریان اقدامات صورت گرفته در رابطه با عملیاتی نمودن پروژه خط سوم انتقال برق را نسبت به گذشته رو به جلو خواند و اجرای این پروژه را برای ارمنستان بسیار مهم دانست و افزود: تحقق این پروژه سبب شروع همکاری در کریدور برقی بین ایران- ارمنستان -گرجستان و روسیه می شود.