مهیا نمودن شرایط گردشگری حلال عاملی برای جذب توریسم ایرانی در ارمنستان است

مهیا نمودن شرایط گردشگری حلال عاملی برای جذب توریسم ایرانی در ارمنستان است
شهریور ۱۲, ۱۳۹۷
111 بازدید

  رئیس گروه دوستی ایران و ارمنستان با  وزیر توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری های این کشور دیدار کرد. رمضانعلی سبحانی فر رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ارمنستان بعداز ظهر جمعه ۹ شهریور ۹۷ با آرتسویک میناسیان وزیر توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری ها در ایروان دیدار و گفتگو کرد. سبحانی فر در این […]

 

رئیس گروه دوستی ایران و ارمنستان با  وزیر توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری های این کشور دیدار کرد.

رمضانعلی سبحانی فر رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ارمنستان بعداز ظهر جمعه ۹ شهریور ۹۷ با آرتسویک میناسیان وزیر توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری ها در ایروان دیدار و گفتگو کرد.

سبحانی فر در این دیدار با اشاره به اقدامات موثر و مثبت سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان در زمینه ارتقا سطح روابط بین دو کشور،گفت:حذف روادید کار بزرگی است که می تواند مسیر توسعه روابط را هموارتر نماید، با این حال سطح روابط اقتصادی در حد انتظارمان نمی باشد و باید بیش از پیش در این راستا گام برداشت.

وی با اشاره به حجم موافقت نامه های امضا شده بین دو طرف، از اظهار علاقمندی شرکت های ایرانی برای سرمایه گذاری در این پروژه ها خبر داد و تحقق این امر را منوط به فراهم نمودن بستر و زیرساخت های مورد نظر از سوی طرف ارمنی اعلام کرد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ارمنستان در بخش دیگری از سخنان خود مهیا نمودن شرایط گردشگری حلال را عاملی برای جذب توریسم ایرانی در ارمنستان دانست.

وی همچنین خواستار پیگیری جدی در بحث آلایندگی رودخانه ارس از سوی طرف ارمنی شد.

سبحانی فر در پایان شرط پیشرفت در ارتقا سطح روابط دو کشور را مستلزم برداشتن گام های محکم از سوی طرفین دانست.

میناسیان وزیر توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری ها ضمن خوشامد به هیات ایرانی در سفر به ایروان روابط ارمنستان با جمهوری اسلامی ایران را مهم ارزیابی نمود و افزود:با توجه به اینکه دستاوردهای خوبی در روابط سیاسی بین دو کشور به دست امده،بازتاب آن را در سطح اقتصادی شاهد نیستیم.

میناسیان بر لزوم ایجاد تحرک در کمیسیونهای مشترک برای عملیاتی شدن طرح ها و پروژه های فی مابین تاکید نمود.

وزیر توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری ها میزان مالیات بر سود و مالیات بر ارزش افزوده را در مناطق آزاد صفر درصد عنوان نمود و آنرا فرصت خوبی برای سرمایه گذاران خارجی دانست.

وی همچنین بر همکاری دو کشور در زمینه ترانزیت هوایی،کشاورزی و دامپروری،گردشگری حلال،ایجاد خطوط ریلی و ساخت پالایشگاه اشاره نمود.