نشست هم اندیشی گروه های دوستی پارلمانی ایران و بلاروس به ریاست سبحانی فر

نشست هم اندیشی گروه های دوستی پارلمانی ایران و بلاروس به ریاست سبحانی فر
شهریور ۱۶, ۱۳۹۷
106 بازدید

  نشست گروه های دوستی پارلمانی ایران و بلاروس امروز در شهر مینسک برگزار شد. در ادامه سفر دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به کشور بلاروس، صبح امروز نشست هم اندیشی گروه های دوستی پارلمانی ایران و بلاروس به ریاست رمضانعلی سبحانی فر برگزار شد. بر اساس این گزارش در نشست امروز، ظرفیت […]

 

نشست گروه های دوستی پارلمانی ایران و بلاروس امروز در شهر مینسک برگزار شد.

در ادامه سفر دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به کشور بلاروس، صبح امروز نشست هم اندیشی گروه های دوستی پارلمانی ایران و بلاروس به ریاست رمضانعلی سبحانی فر برگزار شد.

بر اساس این گزارش در نشست امروز، ظرفیت های پیش روی دو کشور ایران و بلاروس برای تقویت روابط و تعاملات و همچنین افزایش همکاری های اقتصادی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رمضانعلی سبحانی فر در این دیدار با بیان اینکه اگر چه گروه‌های دوستی تا الان روابط بسیار خوبی داشتند می‌توانند تاثیر بیشتری بر روابط سیاسی و اقتصادی بین دو کشور داشته باشند‌.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و بلاروس گفت: به علت اینکه نمایندگان هم بر دولت ها نظارت دارند هم با مردم ارتباط نزدیکی دارند، می‌توانند تسهیل کننده روابط کشورها باشند.

وی با بیان اینکه امروز قرار است تفاهم نامه‌ای بین دو کشور ایران و بلاروس منعقد شود، گفت: باید روابط دو گروه را بیشتر کرده تا ارتباطات دو کشور را توسعه دهیم، این تفاهم نامه و مقررات می‌تواند نقشه راه دو کشور در سال‌های آینده باشد.

در ابتدای این دیدار رئیس گروه دوستی پارلمانی بلاروس و ایران با بیان اینکه همکاری‌های بین‌المللی ایران و بلاروس در حال توسعه است گفت: بین مجلس شورای اسلامی و مجلس ملی بلاروس در سال ۲۰۱۷ مذاکراتی انجام شده و روابط در چارچوب بین المللی انجام می‌گیرد. از طرف دیگر مجمع ملی بلاروس با هیئت های ایرانی چه در سطح مقامات بالا و در سطح مقامات ارشد ملاقات می‌کند.

وی با بیان اینکه در سال ۲۰۱۵ سفری به شهر تبریز انجام شد و قرارداد خواهر خواندگی به یکی از شهر های ما انجام شده است افزود: گروه دوستی پارلمانی بلاروس ایران آماده همکاری های بیشتر و عمیق‌تر با جمهوری اسلامی است.