ضرورت تسریع در عملیاتی شدن بسته حمایتی دولت از اقشار ضعیف

ضرورت تسریع در عملیاتی شدن بسته حمایتی دولت از اقشار ضعیف
آبان ۴, ۱۳۹۷
173 بازدید

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت:امروز جنگ اقتصادی در میدان اقتصادی است و عملیات جنگ دشمن،ایجاد تفرقه بین مسئولان است. رمضانعلی سبحانی فر در نشست علنی چهارشنبه ۲ آبان ماه مجلس شورای اسلامی نطق میان دستور خود را قرائت کرد که متن نطق به شرح ذیل است:   بسم الله الرحمن الرحیم […]

 

 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت:امروز جنگ اقتصادی در میدان اقتصادی است و عملیات جنگ دشمن،ایجاد تفرقه بین مسئولان است.

رمضانعلی سبحانی فر در نشست علنی چهارشنبه ۲ آبان ماه مجلس شورای اسلامی نطق میان دستور خود را قرائت کرد که متن نطق به شرح ذیل است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام و درود به ارواح طیبه شهدا و روح بلند امام راحل و عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی.

در ابتدا روز اول آبان ماه که به نام ابوالفضل بیهقی آن بزرگ مرد تاریخ که با تلاش های وافرش در جهت حفظ و گسترش زبان و ادبیات فارسی از طریق صداقت در کلام و نگرش صحیح لغات و کلمات شرح حال بخشی از تاریخ کشور را در نهایت دقت و امانت و با ذهن تیزبین و دقیق به رشته تحریر در آورد و گاهی بزرگ در جهت پاسداری از میراث گرانبهای فرهنگی و ادبی یک ملت برداشت گرامی داشته و از حضور بیت امام راحل که در نکوداشت آن بزرگ مرد روز اول آبان ماه شرکت نمودند سپاسگذاری نموده و از شورای عالی انقلاب فرهنگی تقاضا می شود روز اول آبان ماه را برای ثبت در تقویم کشور به نام روز ابوالفضل بیهقی مصوب نمایند.

اما همکاران و مسئولان دلسوز نظام امروز جبهه جنگ دشمن در میدان اقتصادی قرار گرفته است و عملیات جنگ آن ایجاد تفرقه در بین مسئولان و القاء ناامیدی توسط بنگاه های رسانه ای دشمنان با همکاری ایادی آنها در داخل و خارج و بعضا ندانسته توسط دوستان نظام دامن زده می شود.

 

وحدت همه جریانات مختلف برای رفع مشکلات اقتصادی مردم ضرورت دارد

آنچه امروز ضرورت دارد وحدت و همصدایی و همکاری همه دلسوزان و جریانات مختلف برای رفع مشکلات اقتصادی مردم می باشد.

همکاران امروز چهار وزارتخانه اقتصادی پس از حدود سه ماه در آستانه تعیین تکلیف است که ضرورت دارد با رأی به چهار نفر، کابینه اقتصادی را از بلاتکلیفی خارج نماییم اگر چه می توان افراد توانمندبری در جامعه برای سکانداری این وزارتخانه ها پیدا کرد ولی آنچه مهم است اعلام آمادگی افراد برای خدمت توسط شایستگان در این شرایط بوده است.

همکاران گرامی، کشور امروز از هر مقطع زمان دیگر هماهنگ بودن تیم اقتصادی را می طلبد تا موجب ثبات در تصمیم گیری و عملیاتی شدن آن واقع گردد.

 

همه باید برای رفع مشکلات اقتصادی و اشتغال که یکی از بزرگترین دغدغه های نظام است توجه به رفع موانع صادرات و جلوگیری از واردات و مبارزه با قاچاق و برخورد با سوء استفاده کنندگان اقتصادی تلاش نموده و از قوه قضائیه می خواهیم ضمن برخورد با سوء استفاده کنندگان امروز شاهد برخوردهای ناصواب با انبارهای کارخانجات گردیده شده است.

از دولت می خواهم در این شرایط اقتصادی که اقشار کم درآمد تحت فشار بیشتر قرار گرفته اند هرچه سریعتر بسته های حمایتی را عملیاتی و به اجرا در آورد. قشر حقوق بگیران اعم از کارگران، کارمندان، بازنشتگان بویژه معلمان از گذشته نیز تغییر در حقوق آنها ایجاد نشده بود مورد توجه ویژه قرار گیرند.

 

لزوم افزایش باجه های پرداخت ارز عراقی به زائرین حسینی(ع)

از آقای مهندس حجتی و دولت می خواهم امروز کشاورزان و دامداران مورد غفلت قرار گرفته اند و محصولات آنها برابر دست رنج خریداری نمی گردد قیمت خرید چغندر که در سال گذشته ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بوده امسال تغییر نکرده است جای سوال است آیا گرانی و تورم به این قشر آسیب پذیر و زحمت کش نرسیده است؟ انتظار می رود خرید تضمینی محصولات کشاورزی همانند گندم و چغندر قند را هر چه سریعتر متناسب با گرانی ها تعیین تکلیف نمایند. بیمه کشاورزی از محل ماده ۱۰ و ۱۲ پاسخگو نیست توجه به ساماندهی انهار، ذخیره سازی آب و لایروبی قنوات را در سرلوحه کار آن وزارتخانه قرار داده شود.

جناب آقای مهندس زنگنه ضمن تشکر از زحمات همکاران شما و شرکت گاز کشور و استان دستور فرمایید با توجه به فرا رسیدن فصل زمستان و اینکه شبکه گذاری روستاهای جغتای از ده امام تا راه خمین، ابویسال حجت آباد، محمد آباد، حسین آباد، فیض آباد، آزادوار و ایستگاه و قلعه نوشفیع آباد و اسد آباد و کتهه و مفید تا روستاهای شهرستان جوین از کلاته عرب، بداغ آباد و ابراهیم آباد کریم آباد، احمد آباد، حسین آباد، رحمت آباد تا روستاهای پیدا کوه برغمه، نوده انقلاب و تا جلمبادان و رامشین، جزند و منج شیرین، ارگ تا روستاهای شهرستان از الوند تا ثامن و باشتین و فیض آباد، حسین آباد و آبرود و روستاهای سبزوار عوض و نجم آباد و قره قل تا ربع شامات هر چه سریعتر اقدام نمایند.

و در پایان از آقای دکتر ظریف می خواهم برای کمک به زائران اربعین حسینی(ع) دیپلماسی قوی تری داشته تا نسبت به افزایش باجه های پرداخت ارز عراقی به زائرین اقدام گردد.