تعطیلی ۱۰ ماهه کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه

تعطیلی ۱۰ ماهه کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه
آبان ۲۷, ۱۳۹۷
116 بازدید

  عضو کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه، گفت: جلسات کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه از دو ماه پایانی سال ۹۶ تشکیل نشده و دعوتنامه ای برای نمایندگان مجلس در این کارگروه ارسال نمی شود. رمضانعلی سبحانی فر در گفت وگو با خانه ملت، با اشاره به اینکه یکی از معاونان وزیر ارتباطات عنوان کرده که نمایندگان مجلس […]

 

عضو کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه، گفت: جلسات کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه از دو ماه پایانی سال ۹۶ تشکیل نشده و دعوتنامه ای برای نمایندگان مجلس در این کارگروه ارسال نمی شود.

رمضانعلی سبحانی فر در گفت وگو با خانه ملت، با اشاره به اینکه یکی از معاونان وزیر ارتباطات عنوان کرده که نمایندگان مجلس در نشست های کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه حضور نمی یابند، گفت: از دو ماه پایانی سال ۹۶ جلسات کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه تشکیل نمی شود و دعوتنامه ای برای نمایندگان مجلس در این کارگروه ارسال نمی شود.

عضو کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه با بیان اینکه عنوان شده که جلسات کارگروه به صورت الکترونیکی برگزار می شود، افزود: برای تشکیل جلسات به صورت الکترونیکی رای گیری نشده است و  تنها مقرر شده در کارگروه های جانبی کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه جلسات برگزار شود نه در کارگروه اصلی که ۱۳ عضو دارد.

قانون پیش بینی نکرده که جلسات کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه به صورت الکترونیکی برگزار شود

رییس کمیته ارتباطات کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در قانون نیز پیش بینی نشده که جلسات کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه به صورت الکترونیکی برگزار شود، لذا جلسات باید با ریاست دادستان کل کشور به صورت حضوری تشکیل شود.

امیر ناظمی معاون وزیر ارتباطات با انتقاد از عدم حضور نمایندگان مجلس در کارگروه تعیین مصادیق فیلترینگ عنوان کرده بود که در کارگروه مصادیق محتوای مجرمانه دو نماینده مجلس عضویت دارند که متاسفانه حتی کدکاربری و پسوورد خود را از دادستانی نگرفته اند