مانعی در مسیر توسعه همکاری‌های ایران و روسیه وجود ندارد

مانعی در مسیر توسعه همکاری‌های ایران و روسیه وجود ندارد
آذر ۱۹, ۱۳۹۷
121 بازدید

  رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران – روسیه  گفت: ارتقاء سطح همکاری‌های ایران و روسیه در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، علمی، دانشگاهی و فرهنگی از جمله صنعت گردشگری، تبادل استاد و دانشجو و همکاری‌های استانی مهیاست. به گزارش خبرگزاری خانه ملت، رمضانعلی سبحانی فر رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران – روسیه و […]

 

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران – روسیه  گفت: ارتقاء سطح همکاری‌های ایران و روسیه در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، علمی، دانشگاهی و فرهنگی از جمله صنعت گردشگری، تبادل استاد و دانشجو و همکاری‌های استانی مهیاست.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، رمضانعلی سبحانی فر رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران – روسیه و هیأت همراه در ادامه دیدارها در مسکو، با الیاس محمد اوماخانوف نایب رئیس مجلس شورای فدراسیون روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

اوماخانوف در ابتدای این دیدار با ابراز خرسندی از مناسبات خوب و رو به رشد ایران و روسیه در سالهای اخیر گفت: روند تعاملات و همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف بویژه در عرصه پارلمانی به نحو مطلوبی رو به گسترش است.

وی همچنین افزود: توسعه ارتباطات پارلمانی بویژه میان گروه‌های دوستی در مجالس دو کشور نقش مهمی در افزایش همکاری‌های فیمابین در سایر بخش‌ها دارد.

نایب رئیس مجلس شورای فدراسیون روسیه در بخش دیگری از سخنان خود دو کشور را قهرمان غلبه بر تحریم‌ها خواند و افزود: آمریکا هیچگاه نمی‌تواند با اعمال فشار و تهدید و تحریم‌، خللی بر اراده دو ملت برای حرکت بسوی توسعه و پیشرفت و حفظ استقلال ایجاد کند.

وی با اشاره به همکاری خوب دو کشور در مسائل منطقه‌ای از جمله مبارزه با تروریسم و کمک به کاهش بحران در منطقه گفت: از این الگوی خوب همکاری می‌توان برای توسعه ارتباطات اقتصادی‌، تجاری‌، علمی و فرهنگی بهره برد.

اوماخانوف به توانمندی‌های دو کشور در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: برنامه‌ریزی خوب برای استفاده حداکثری از تمامی ظرفیت‌های دو کشور در جهت ارتقاء سطح همکاری‌های فیمابین توسط مجالس دو کشور مهم و ضروری است.

رمضانعلی سبحانی فر رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران – روسیه نیز در این دیدار با تبریک بیست و پنجمین سالگرد تاسیس مجلس شورای فدراسیون روسیه گفت: مناسبات فیمابین جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در سطح بسیار خوبی قرار دارد و هر دو کشور با راهبردی مشترک توانسته‌اند ارتباطات دوستانه فیمابین را در مسیر توسعه روز افزون به پیش برند.

 

وی افزود: گروه‌های دوستی پارلمانی در مجالس دو کشور برای تحکیم و تقویت مناسبات فیمابین تلاش می‌کنند.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه در ادامه با انتقاد از سیاست تحریم و اعمال فشار آمریکا بر هر دو کشور گفت: پیشرفت‌، استقلال و اتکاء به نیرو و توان داخلی در ایران و روسیه موجب شده تا آمریکا با اهرم تشدید فشارهای اقتصادی، بخواهد مردم دو کشور را به مشکلات معیشتی و نارضایتی دچار کند غافل از آنکه این سیاست آمریکا بارها شکست خورده است و این بار نیز شکست خواهد خورد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هیچ مانعی در مسیر توسعه همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف وجود ندارد، گفت: ارتقاء سطح همکاری‌های ایران و روسیه در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، علمی، دانشگاهی و فرهنگی از جمله صنعت گردشگری، تبادل استاد و دانشجو و همکاری‌های استانی مهیاست.

وی در پایان این دیدار بر تداوم رایزنی و مشورت دو کشور در مسائل منطقه‌ای و جهانی و تقویت راهبرد مشترک برای مقابله با تهدیدات مختلف تاکید کرد./