کنفرانس بین المللی دوستی پارلمانی ایران و روسیه

کنفرانس بین المللی دوستی پارلمانی ایران و روسیه
آذر ۲۰, ۱۳۹۷
115 بازدید

  کنفرانس بین المللی «نقش پارلمان‌ها در دنیای معاصر» با حضور اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه و مشارکت مقامات پارلمانی ده‌ها کشور دیگر آغاز شد. کنفرانس بین المللی «نقش پارلمان ها در دنیای معاصر» با حضور اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه و نیز مقامات پارلمانی دهها کشور در مسکو آغاز شد. […]

 

کنفرانس بین المللی «نقش پارلمان‌ها در دنیای معاصر» با حضور اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه و مشارکت مقامات پارلمانی ده‌ها کشور دیگر آغاز شد.

کنفرانس بین المللی «نقش پارلمان ها در دنیای معاصر» با حضور اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه و نیز مقامات پارلمانی دهها کشور در مسکو آغاز شد. «علی سبحانی فر» نماینده مجلس که در صدر هیات دوستی پارلمانی ایران و روسیه ، سخنران مراسم افتتاحیه این کنفرانس بین المللی خواهد بود.

روسا و نمایندگان پارلمان ها و مجالس سنای ۵۰ کشور همچنین مقامات ارشد ۶ سازمان بین المجالس در این کنفرانس حضور دارند. گروه دوستی پارلمانی کشورمان در حاشیه این کنفرانس با مقامات شورای فدراسیون روسیه و مقامات پارلمانی دیگر کشورها رایزنی می کنند. این کنفرانس به مناسبت بیست و پنجمین سالروز تاسیس شورای فدراسیون یا مجلس سنای روسیه برگزار می شود.

 

اظهارات رئیس هیات دوستی پارلمانی ایران و روسیه در مراسم افتتاحیه کنفرانس مسکو

رمضان علی سبحانی فر که در صدر هیات دوستی پارلمانی ایران و روسیه در مسکو بسر می برد، عصر امروز در کنفرانس بین المللی «نقش پارلمان ها در دنیای معاصر» در جمع مقامات پارلمانی روسیه و دهها کشور جهان سخنرانی کرد.

سبحانی فر گفت: در جهان ناآرام کنونی، بیش از هر زمان دیگری مشارکت فعال تر پارلمان ها به عنوان نمایندگان مستقل ملت ها در روندهای صلح سازی احساس می شود.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی، افزود: روابط پارلمانی ایران و فدراسیون روسیه می تواند هم به عنوان نماد و نشانه روابط دو کشور به شمار رود و هم یک الگو در زمینه نقش پارلمان ها در سیاست خارجی تلقی شود.

سبحانی فر ادامه داد: ایران و روسیه در کنار گروه دوستی پارلمانی، به مکانیسمی عالی تر برای روابط پارلمانی دست یافته و اخیرا کمیسیون همکاری های پارلمانی دو کشور در سطح روسای مجالس تشکیل شده که اولین نشست آن نیز در شهر ولگوگراد روسیه برگزار شد.واحد مرکزی خبر