کلنگ احداث نیروگاه ۵۴۶ مگاواتی سبزوار به زمین خورد

کلنگ احداث نیروگاه ۵۴۶ مگاواتی سبزوار به زمین خورد
بهمن ۱۲, ۱۳۹۷
162 بازدید

  همزمان با آغاز ایام دهه فجر کلنگ احداث نیروگاه سیکل ترکیبی سبزوار با حضور وزیر نیرو به زمین خورد. نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی در باره این طرح گفت: اینآغاز عملیات اجرایی نیروگاه  ۵۴۶ مگاواتی سبزوار نیروگاه با سرمایه ۲۹۰ میلیون یورو راه اندازی می شود که ۲۲۵ یورو از سرمایه ارزی […]

 

همزمان با آغاز ایام دهه فجر کلنگ احداث نیروگاه سیکل ترکیبی سبزوار با حضور وزیر نیرو به زمین خورد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی در باره این طرح گفت: اینآغاز عملیات اجرایی نیروگاه  ۵۴۶ مگاواتی سبزوار نیروگاه با سرمایه ۲۹۰ میلیون یورو راه اندازی می شود که ۲۲۵ یورو از سرمایه ارزی این طرح از محل صندوق توسعه ملی و ۳۰  هزار میلیارد ریال آن از طریق  بانک صادرات، بنیاد تعاون ناجا و پیمانکار بخش خصوصی تأمین می‌ شود

رمضانعلی سبحانی فر افزود: پس از پیگیری فراوان و مساعدت دولت عملیات اجرایی این نیروگاه پس از حدود پ ۲۰ سال وارد مرحله اجرایی شده است

وی افزود: ایجاد این نیروگاه علاوه بر تامین برق معادن و صنایع تبدیلی منطقه در توسعه زیرساختهای صنعتی غرب خراسان رضوی نیز موثر است.

محسن طرزطلب  نیزدر حاشیه آیین کلنگ‌زنی نیروگاه سیکل‌ترکیبی سبزوار اظهار داشت: امروز ۱۲ بهمن‌ماه و در نخستین روز جشن چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و با حضور وزیر نیرو کلنگ نیروگاه ۵۴۶ مگاواتی سیکل ترکیبی سبزوار  به زمین خورد.

وی ادامه داد: خوشبختانه تراز تولید انرژی در خراسان رضوی مثبت لست و هم‌اکنون ۶۰۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری در بخش نیروگاهی این استان در جریان است تا این نیروگاه‌ها بتوانند در زمان پیک مصرف تابستان به شبکه سراسری کشور کمک شایانی داشته باشند.

وی افزود: نیروگاه سبزوار شامل دو واحد گاز هر کدام به ظرفیت ۱۸۳ مگاوات و یک واحد بخار به ظرفیت ۱۸۰ مگاوات خواهد بود و پیش بینی می‌شود تا این نیروگاه تا پیک سال ۹۹ با شبکه سراسری سنکرون شود.

طرزطلب هدف از ساخت این نیروگاه را تامین برق مطمئن و پایدار شبکه سراسری برق کشور به خصوص استان خراسان رضوی عنوان و افزود: این پروژه با سرمایه‌گذاری بنیاد تعاون ناجا احداث خواهد شد و شرکت افق توسعه انرژی خلیج فارس نیز به‌عنوان شرکت پروژه معرفی شده است.

وی با بیان اینکه شرکت مپنا پیمانکار این پروژه است، افزود: هزینه کل احداث این نیروگاه ۲۷۵ میلیون یورو برآورد می شود.

شایان ذکر است نیروگاه سیکل ترکیبی سبزوار در استان خراسان رضوی، شهرستان سبزوار، ۲۵ کیلومتری جاده سبزوار به شاهرود، ابتدای جاده زردکوه احداث خواهد شد.