دستاورد های سفر معاون وزیر جهاد کشاورزی به سبزوار

دستاورد های سفر معاون وزیر جهاد کشاورزی به سبزوار
اردیبهشت ۱۲, ۱۳۹۸
144 بازدید

  نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پروژه بند خاکی منطقه عشایری دوالفرخ با ۴۵۰ هزار  متر مکعب حجم ذخیره سازی آب از مهم ترین فعالیت های این منطقه است که می تواند آب منطقه را تامین کند، گفت: احداث این بند خاکی به ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار […]

 

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پروژه بند خاکی منطقه عشایری دوالفرخ با ۴۵۰ هزار  متر مکعب حجم ذخیره سازی آب از مهم ترین فعالیت های این منطقه است که می تواند آب منطقه را تامین کند، گفت: احداث این بند خاکی به ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش فارس از سبزوار، علی سبحانی فر در نشست بررسی مشکلات روستاهای عشایری بخش روداب سبزوار با اشاره به جمعیت یک‌میلیون و ۲۰۰ هزارنفری عشایر کشور، اظهار کرد: جمعیت عشایری یک و نیم درصد کل کشور را شامل می‌شود و ۲۵ درصد پروتئین و ۳۵ درصد صنایع‌دستی کشور از سوی جمعیت عشایری به تولید می‌رسد و  عشایر مهمی در چرخه تولید کشور دارند.

وی با بیان اینکه امسال در بودجه سال ۹۸ مصوبات خوبی در حوزه امور عشایری داشته ایم، افزود: فراکسیون عشایری از فعال ترین فراکسیون‌های مجلس شورای اسلامی است که از مجموع ۶هزار پیشنهاد داده شده به مجلس ۴۵ پیشنهاد تصویب شد و از این تعداد هشت مورد مربوط به عشایر بوده است.

نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن، ششتمد و روداب در مجلس شورای اسلامی قیر رایگان بخشش سود تسهیلات دریافت شده را از مصوبات محلس شورای اسلامی برای حمایت از عشایر کشور دانست و بیان کرد: ۱۵۰ میلیون دلار تسهیلات از صندوق توسعه ملی اجازه داده شد که برای آبرسانی روستایی برداشت شود و خوشبختانه عشایر هم افزوده شد و تسهیلات اشتغالزایی از جمله طرح های یاد شده است که کمک بسیار خوبی به عشایر می کند.

سبحانی فر با بیان اینکه بند خاکی منطقه عشایری دوالفرخ از مهم ترین فعالیت های این منطقه است که می تواند آب منطقه را تامین کند، تصریح کرد: مطالعات این طرح انجام شده و برای احداث به ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز دارد.

وی گفت: این بند خاکی در حد یک سد است که می تواند آب کشاورزی منطقه را نیز تامین کند و ظرفیت ذخیره این بندخاکی ۴۵۰ هزار مترمکعب است.

نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن، ششتمد و روداب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستاورد های سفر مهندس قندالی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان امور عشایری، افزود: تامین آب روستای عشایری چهل غانی به طول ۲ کیلومتر با انجام عملیات لوله گذاری آغاز می شود.

سبحانی فر با بیان اینکه یکی از مهمترین خواسته های مردم روستای عشایری بخش روداب بحث جاده ها است، ادامه داد: حدود ۵۶۰ کیلومتر مسیر جاده در این مناطق زیاد است و از محل ماده بحران تسهیلات ارزان قیمت گرفته شود تا با خریداری ماشین آلات در اختیار دهیاری قرار گیرد تا درآمدزایی ایجاد کند و جاده های این منطقه بازگشایی شود.

وی بیان کرد: امیدواریم تفاهم‌نامه‌ای مشترکی میان عشایری و اداره راه داشته باشیم تا اداره راه زیرسازی انجام دهد و تامین قیر توسط سازمان امور عشایری انجام می شود.

نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن، ششتمد و روداب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در منطقه کویری عشایر برای درآمد زایی و اشتغال بیشتر می توان پنل های انرژی پاک در منطقه قرار گیرد و برق از مردم خریداری شود تا درآمدزایی برای مردم داشته باشد.