تاراج سالانه ۶۰۰ میلیون دلار برق کشور توسط بیت کوین

تاراج سالانه ۶۰۰ میلیون دلار برق کشور توسط بیت کوین
تیر ۱۸, ۱۳۹۸
104 بازدید

رئیس کمیته ارتباطات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سرمایه کشور به واسطه بیت کوین به یغما می رود، گفت: سالانه بیش از ۶۰۰میلیون دلار برق کشور معادل ۵۰۰مگاوات برق به صورت غیررسمی توسط عده ای خاص به تاراج می رود. علی سبحانی فر در گفت وگو با خراسان رضوی با بیان اینکه بحث بیت […]

رئیس کمیته ارتباطات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سرمایه کشور به واسطه بیت کوین به یغما می رود، گفت: سالانه بیش از ۶۰۰میلیون دلار برق کشور معادل ۵۰۰مگاوات برق به صورت غیررسمی توسط عده ای خاص به تاراج می رود.
علی سبحانی فر در گفت وگو با خراسان رضوی با بیان اینکه بحث بیت کوین یک موضوعی جدیدی در کشور است که در چند سال اخیر شدت یافته، اظهار کرد: عده ای با توجه به اینکه انرژی در کشور ما با قیمت ارزان تری نسبت به دیگر کشور ها است، موضوع بیت کوین را دنبال می‌کنند.
وی افزود: در حال حاضر شاهد هستیم که حتی از کشورهای دیگر هم تمایل دارند که در کشور ما بیت کوین را دنبال کنند و با توجه به اینکه انرژی ارزان در اختیار است و هم نیروهای جوان و خلاقی که وجود دارد، از این شرایط استفاده کنند.
رئیس کمیته ارتباطات مجلس شورای اسلامی بیت کوین را ارز دیجیتال دانست و بیان کرد: ارز دیجیتال مدت ها است که در کشورهای مختلف مطرح شده و در برخی کشورها به صورت رسمی شناخته شده و استفاده می شود.
سبحانی فر ادامه داد: در برخی کشورها به صورت رسمی شناخته شده نیست اما در بین مردم رایج است که استفاده می کنند.
وی تصریح کرد: بانک مرکزی ایران بر روی بیت کوین صحه‌ای نگذاشته و تایید نکرده است اما بیت کوین به عنوان یکی از ابزارهایی که میتواند در شرایط فعلی تحریم‌ها استفاده شود، وجود دارد و میتواند بخشی از نیازهای پولی افراد را برای تامین ارز در خارج از کشور فراهم کند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه آنچه باید مورد توجه قرار گیرد، این است که سرمایه کشور به واسطه بیت کوین به یغما نرود، گفت: امروزه شاهدیم که باتوجه به اینکه انرژی در ایران ارزان است، بیش از ۶۰۰میلیون دلار برق کشور معادل ۵۰۰مگاوات برق به صورت غیررسمی و به صورتی که رایگان و یا با قیمت برق خانگی که در مقابل برق صادراتی میزان ناچیزی است.
سبحانی فر افزود: حدود ۶۰۰میلیارد دلار ضربه به کشور وارد می شود که حدود ۸ هزار میلیارد تومان از سرمایه کشور توسط عده ای خاص به یغما می رود.
وی با بیان اینکه دستگاه های نظارتی، کنترلی، اجرایی و مجلس شورای اسلامی باید برای قیمت برق متناسب ورود کنند تا افراد سودجو نتوانند از این برق ارزان قیمت سواستفاده کنند، بیان کرد: این افراد به راحتی ثروت ملی را به تاراج ۰می برند و باید یک برنامه ریزی و ساماندهی مناسبی در بخش انرژی صورت گیرد تا از سواستفاده کنندگان و کسانی که این دستبرد را به ثروت ملی می‌زنند، جلوگیری شود.