اداره گمرک طی یک ماه آینده در سبزوار مستقر می شود

اداره گمرک طی یک ماه آینده در سبزوار مستقر می شود
تیر ۲۱, ۱۳۹۸
110 بازدید

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم تقویت بخش بازرگانی سبزوار، گفت: مجوز استقرار اداره گمرک در این شهرستان از سوی رئیس سازمان گمرک کشور صادر شده و طی یک ماه آینده مستقر می‌‌ شود. علی سبحانی فر پنجشنبه شب در مراسم گرامیداشت هفته‌ صنعت و معدن که با حضور […]

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم تقویت بخش بازرگانی سبزوار، گفت: مجوز استقرار اداره گمرک در این شهرستان از سوی رئیس سازمان گمرک کشور صادر شده و طی یک ماه آینده مستقر می‌‌ شود.
علی سبحانی فر پنجشنبه شب در مراسم گرامیداشت هفته‌ صنعت و معدن که با حضور صالحی نیا معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد با بیان اینکه خوشبختانه امروزه با توجه به آمار و ارقام رشد صنعت سبزوار پنج برابر نسبت به گذشته افزایش یافته است، اظهار کرد: سبزوار در حال صنعتی شدن است و پروژه‌هایی شامل آهک هیدراته با سرمایه‌گذاری ۲۵۰ میلیارد تومان، کارخانه بتن‌های سبک با سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد تومان، کارخانه الیاف پارت باستانی با سرمایه‌گذاری ۶۰ میلیارد تومان و دیگر کارخانه‌ها در آستانه بهره‌برداری رسیده است.
وی افزود: کارخانه سیلیکو‌منگنز با سرمایه‌گذاری چینی‌ها و با هزینه بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان احداث می‌شود.
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پروژه نیروگاه ۵۴۶ مگاواتی سربداران با سرمایه‌گذاری بیش از چهار هزار میلیارد تومان از سه روز گذشته وارد فاز اجرایی شده است.
سبحانی فر با بیان اینکه در شهرک‌ها و نواحی صنعتی سبزوار جهش خوبی در حوزه صنعت ایجاد شده و در حال حاضر وضعیت صنعت این شهرستان خوب است اما باید خوب‌تر شود، بیان کرد: کارخانجات تولید قند سبزوار تامین‌کننده چندین قند استان‌های کشور است و روزانه بیش از ۱۰۰ تن شکر به قند تبدیل می‌شود.
وی تاکید کرد: کارآفرینان اگر به‌دنبال صنایعی می‌روند، باید به‌دنبال صنایعی برای تکمیل زنجیره تولید در سبزوار باشند، بنابراین اگر زنجیره تولید وجود نداشته باشد، صنعتگران غرق می‌شوند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فرآیندهای تولیدات باید در نظر گرفته شود و حلقه‌هایی که در سطح منطقه وجود ندارد، باید ایجاد شود، گفت: در حال حاضر زیرساخت‌های توسعه صنعتی و تولید با همت مدیران فراهم شده است و باید از سرمایه‌گذاران بومی برای احداث واحدهای صنعتی و تولیدی در شهرستان سبزوار دعوت شود.
سبحانی فر افزود: این شهرستان از سال‌های گذشته در حوزه بازرگانی عملکرد موفقی داشته اما متاسفانه این نوع بازرگانی سنتی است.
سبحانی‌فر با تاکید بر لزوم تقویت بخش بازرگانی سبزوار، بیان کرد: مجوز استقرار اداره گمرک در سبزوار از سوی رئیس سازمان گمرک کشور صادر شده و طی یک ماه آینده مستقر می‌‌شود.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: زیرساخت‌های لازم شامل آب، برق و دیوارکشی برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی سبزوار در دست انجام است.
وی با بیان اینکه امیدواریم با هدف تقویت بخش بازرگانی سبزوار اتاق بازرگانی در این شهرستان راه‌اندازی شود و در حال حاضر با ایجاد آن موافقت شده است، بیان کرد: از طریق اتاق بازرگانی ارتباط موثری با کشورهای دیگر برقرار می‌شود و زمینه‌های صادرات انواع تولیدات و محصولات شهرستان سبزوار فراهم می‌شود.
سبحانی‌فر تصریح کرد: بسترهای خوبی برای رشد و ارتقای بخش بازرگانی سبزوار وجود دارد و امیدواریم با استفاده از ظرفیت بازرگانی رشد اقتصادی این شهرستان نسبت به گذشته افزایش یابد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: امروزه در کشور بودجه و اعتبارات دولتی پاسخگو نیست و از ۴۲۰ هزار میلیارد تومان بودجه کشور حدود ۵۰ الی ۶۰ هزار میلیارد تومان به بخش‌های عمرانی کشور اختصاص نمی‌یابد و مابقی بودجه در بخش مباحث جاری هزینه می‌شود.

وی افزود: راه‌آهن در ۳۰ سال اخیر یکی از مهم‌ترین مطالبه‌های جدی مردم دیار سربداران بوده اما طی پنج سال اخیر به نقطه‌ای رسیده‌ایم که عملیات احداث ایستگاه راه‌آهن سبزوار در چند روز اخیر وارد فاز اجرایی شده است.
سبحانی‌فر بیان کرد: وزیر راه و شهرسازی نیز با برگزاری مناقصه اجرای عملیات ریل‌گذاری پروژه راه‌آهن سبزوار موافقت کرده و در سال جاری ۲۶ میلیارد تومان اعتبار از محل اسناد خزانه اعتبار برای این پروژه اختصاص یافته است.
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ۱۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری برای این پروژه در نظر گرفته شده که از آن میزان ۵۱ میلیارد تومان اعتبار اختصاص شده است.
وی یادآور شد: پروژه احداث لاین دوم محور سبزوار ـ خوشاب نیز در دست اجرایی است.فارس