ورود ژنراتور و نخستین سری از تجهیزات نیروگاه ۵۴۶ مگاواتی سیکل ترکیبی سبزوار، به محل احداث

ورود ژنراتور و نخستین سری از تجهیزات نیروگاه ۵۴۶ مگاواتی سیکل ترکیبی سبزوار، به محل احداث
آبان ۱۰, ۱۳۹۸
133 بازدید

نماینده مردم شهرستانهای غرب خراسان رضوی در مجلس و نایب رئیس شورای اسلامی شهر سبزوار، به منظور تخلیه نخستین تجهیزات نیروگاه ۵۴۶ مگاواتی سربداران در محل نیروگاه حضور یافته و از روند چگونگی تخلیه این محموله، بازدید کردند. علی سبحانی فر در حاشیه این بازدید، با اشاره به ورود نخستین ژنراتور نیروگاه ۵۴۶ مگاواتی سیکل […]

نماینده مردم شهرستانهای غرب خراسان رضوی در مجلس و نایب رئیس شورای اسلامی شهر سبزوار، به منظور تخلیه نخستین تجهیزات نیروگاه ۵۴۶ مگاواتی سربداران در محل نیروگاه حضور یافته و از روند چگونگی تخلیه این محموله، بازدید کردند.
علی سبحانی فر در حاشیه این بازدید، با اشاره به ورود نخستین ژنراتور نیروگاه ۵۴۶ مگاواتی سیکل ترکیبی سبزوار گفت: این ژنراتور برای فاز نخست بخش گازی نیروگاه که ۱۸۳ مگاوات است، وارد منطقه شده و مرحله تخلیه بار آن در حال انجام‌ است.
وی با بیان اینکه این ژنراتور که بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه تولید آن شده است، به محل نیروگاه آورده شده و طی روزهای آینده جانمایی و فونداسیون آن انجام می شود، افزود: انتظار می رود که تا کمتر از یک سال آینده، فاز نخست این نیروگاه به مرحله بهره‌برداری برسد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: نیروگاه ۵۴۶ مگاواتی سیکل ترکیبی سبزوار با سرمایه ‌گذاری ۲۹۰ میلیون دلار معادل ۴ هزار میلیارد تومان، در حال ساخت است و برای بیش از ۱ هزار جوان جویای کار، اشتغال‌ ایجاد می کند.
سبحانی فر اظهار داشت: آغاز عملیات احداث این نیروگاه که برای آن، ۷ سال پیگیری مستمر صورت گرفت و از محل صندوق توسعه ملی، ۲۱۵ میلیون دلار تسهیلات گرفته شده را به مردم نجیب دیار سربداران تبریک عرض کرده و امیدواریم عامل توسعه و پیشرفت این منطقه قرار بگیرد.
وی با اظهار اینکه نیروگاه ۵۴۶ مگاواتی سیکل ‌ترکیبی سبزوار، از بخش‌های توسعه‌ای و زیر‌ساختی منطقه است، گفت: احداث این نیروگاه علاوه بر تامین برق معادن و صنایع تبدیلی منطقه، در توسعه زیرساختهای صنعتی منطقه غرب خراسان رضوی نیز موثر است.