زیرساخت ها در شهرستان خوشاب در مرحله تکمیل است

زیرساخت ها در شهرستان خوشاب در مرحله تکمیل است
آبان ۱۰, ۱۳۹۸
106 بازدید

نماینده دیار سربداران در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اقدامات صورت گرفته طی چندسال اخیر، زیرساخت ها از جمله آبرسانی، گاز رسانی، آنتن دهی تلفن همراه، جاده های روستایی، خدمات بهداشتی و درمانی و‌دیگر موضوعات در شهرستان خوشاب در مرحله تکمیل است. به گزارش پورتال خبری، علی سبحانی‌فر در نشست بررسی مشکلات ۹ […]

نماینده دیار سربداران در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اقدامات صورت گرفته طی چندسال اخیر، زیرساخت ها از جمله آبرسانی، گاز رسانی، آنتن دهی تلفن همراه، جاده های روستایی، خدمات بهداشتی و درمانی و‌دیگر موضوعات در شهرستان خوشاب در مرحله تکمیل است.
به گزارش پورتال خبری، علی سبحانی‌فر در نشست بررسی مشکلات ۹ روستای دهستان طبس شهرستان خوشاب شامل روستاهای کاشک، برقبان، داشخانه، شیرخان، چرو، کیخسرو، علیک، ترخاص و بلقان آبا اظهار کرد:
در شهرستان خوشاب عقب افتادگی از سال های گذشته وجود داشت و‌ نسبت به ۶ سال گذشته تفاوت هایی زیادی داشته است.
وی افزود: مردم این شهرستان در گذشته از مسایل خدمات عمومی رنج های زیادی برده اند و به طور مثال در سال ۱۳۹۲ حتی یک روستا از نعمت گاز رسانی بهره‌مند نبود‌و‌ تعداد زیادی از روستاهای خوشاب با تانکر آبرسانی می شد اما اکنون روستاهای خوشاب دارای مجتمع آبرسانی است.
نماینده دیار سربداران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جاده های بین شهری خوشاب وضعیت خوبی نداشت و ناراحتی مردم را به دنبال داشته است، افزود: همچنین جاده روستاهایی شهرستان خوشاب وضعیت خوبی نداشت ولی درحال حاضر تعداد زیادی از روستاهای شهرستان خوشاب از نعمت جاده آسفالته بهره‌مند هستند.
سبحانی‌فر ادامه داد: در بحث گاز رسانی به روستاهای شهرستان خوشاب به جایی رسیده ایم که تنها فقط روستاهای دره یام در دست اجرا است و دیگر روستاهای باقی مانده از جمله عبدل آباد و‌حجت آباد بدون گاز است که در دستور کار قرار دارد.
وی تصریح کرد: زیرساخت ها در شهرستان خوشاب در مرحله تکمیل است و احداث لاین دوم محور سبزوار – خوشاب به عنوان یکی از خواسته های مردم محسوب می شود که عملیات اجرایی آن چندی پیش آغاز شد.
نماینده دیار سربداران در مجلس شورای اسلامی در خصوص وضعیت احداث لاین دوم محور سبزوار – خوشاب، گفت: به دنبال هستیم که قیر مورد نیاز این پروژه تامین شود و هشت کیلومتر ابتدای پروژه آماده انجام عملیات آسفالت است.
سبحانی فر افزود: ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای احداث لاین دوم محور سبزوار – خوشاب مصوب شده که از این میزان ۱۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده است.
وی با اشاره به خدمات حوزه سلامت در شهرستان خوشاب، بیان کرد: در سالهای گذشته پایگاه اورژانس در دره‌یام و نوده انقلاب وجود نداشت اما با توجه به پیگیری های صورت گرفته، در این مناطق ایجاد شده است.
نماینده دیار سربداران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تعدادی از روستاهای خوشاب نیازمند بازنگری طرح هادی است و بازنگری ۶ روستای این شهرستان تامین اعتبار شده اند.
سبحانی‌فر با تاکید بر ضرورت احیای قنوات روستاهای شهرستان خوشاب، گفت: اگر اعتبارات پاسخگوی لای روبی قنوات این روستاها نیست، از محل اعتبارات شناور استانی و کشوری مشروط به مشارکت مالکان تامین می شود.
وی تاکید کرد: تلاش ما بر این است، تا جایی که امکان دارد از نیروهای بومی استفاده کنیم و درگذشته یک نیروی بومی در خوشاب نبود و اداراتی همانند آموزش و‌پرورش، برق، جهاد کشاورزی، ثبت اسناد و غیره بومی شده است.
نماینده دیار سربداران در مجلس شورای اسلامی افزود: در حوزه ارتباطات و آنتن دهی تلفن همراه یک دکل در شهرستان خوشاب بود و‌ استقرار دکل آنتن دهی تلفن همراه در روستاهای رودسراب، بلوک تکاپ، نوروزی و‌دره‌یام در دست اقدام است و طی دو‌ماه آینده به بهره برداری می رسد.
سبحانی‌فر بیان کرد: برای رونق اشتغال در شهرستان خوشاب استفاده از ظرفیت های منطقه ضروری است و‌ باید از سرمایه گذاران بومی و‌غیر بومی به منظور سرمایه گذاری در این شهرستان دعوت شوند.
وی با اشاره به دستاورد های سفر نورالله زاده مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید به شهرستان خوشاب، گفت: چهار میلیارد تومان تسهیلات در این سفر اختصاص داده شده که این میزان تسهیلات به کارگاه های تولیدی در بخش نوده انقلاب و شهر مشکان داده می شود.
نماینده دیار سربداران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با پیگیری های صورت گرفته از محل اعتبارات سازمان برنامه و‌بودجه ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار به تکمیل پروژه سالن ورزشی شهر مشکان، ۱۰۰ میلبون تومان به احداث کتابخانه شهر مشکان ، ۳۰۰ میلیون تومان به تکمیل پروژه سالن ورزشی روستای رباط جز و ۳۵۰ میلیون تومان اعتبار به تکمیل پروژه سالن ورزشی بخش نوده انقلاب اختصاص یافته است.