آزادسازی و‌ واگذاری ۳۰۰ هکتار اراضی ملی به شهرداری سبزوار

آزادسازی و‌ واگذاری ۳۰۰ هکتار اراضی ملی به شهرداری سبزوار
آبان ۱۸, ۱۳۹۸
151 بازدید

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری انجام شده و دستور آخوندی وزیر وقت راه و‌ شهرسازی، ۳۰۰ هکتار اراضی ملی آزاد‌سازی و‌ به شهرداری سبزوار واگذار شد. به گزارش پورتال خبری علی‌سبحانی‌فر، نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در آیین فاز اول احداث بزرگراه_ابریشم (مسیر شمال غرب) با […]

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری انجام شده و دستور آخوندی وزیر وقت راه و‌ شهرسازی، ۳۰۰ هکتار اراضی ملی آزاد‌سازی و‌ به شهرداری سبزوار واگذار شد.
به گزارش پورتال خبری علی‌سبحانی‌فر، نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در آیین فاز اول احداث بزرگراه_ابریشم (مسیر شمال غرب) با بیان اینکه به لحاظ اینکه بتوانیم گره‌های ترافیک داخل شهر را برطرف کنیم، به دنبال آن بودیم که بزرگراه را در اطراف شهر سبزوار ایجاد کنیم تا سطح دسترسی مناسبی برای اضلاع جنوبی، شرقی و غربی به این کمربند ایجاد شده و روان‌سازی در ترافیک صورت گیرد.
وی افزود: با توجه به اینکه زمین‌های اطراف شهر اغلب زمین‌هایی بوده‌اند که متعلق به اراضی ملی بود، کار واگذاری را بسیار سخت کرده بود و ضمن اینکه حجم و مساحت بسیار بالایی برای این کمربند لازم بود که زمین آزاد شود و در اختیار شهرداری سبزوار قرار گیرد.
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه در دو‌سال گذشته پیگیری‌های متعدد انجام شد و جلسات مختلفی با وزیر راه و شهرسازی وقت برگزار کردیم و توانستیم توجیه ایجاد کمربند را برای وزیر داشته باشیم تا در زمین این مسیر که در حوزه اراضی ملی بود، آزادسازی صورت بگیرد، بیان کرد: با دستور آخوندی وزیر وقت راه و‌شهرسازی به مساحت ۳۰۰ هکتار آزادسازی اراضی ملی و‌ واگذاری آن به شهرداری سبزوار انجام شد.
سبحانی‌فر بیان کرد: با توجه به اینکه این پروژه، به عنوان کمربند شهری هم محسوب می‌شد، توانستیم دستور دریافت ۲هزار تن قیر را هم از وزیر وقت بگیریم که بخش عمده آن اختصاص یافت.
وی با بیان‌اینکه با مجوزهایی که اخذ شد، حدود ۷ کیلومتر از مسیر هشت بهشت به میدان خلیج‌فارس و بعد از آن بزرگراه ابریشم را شهرداری سبزوار بازگشایی کرد و تا مسیر توحید‌شهر در سال گذشته به بهره برداری رسید، تصریح کرد: امروز ما شاهد ادامه این بازگشایی به سمت غرب تا جاده اصلی سبزوار به جوین، اسفراین و‌ بجنورد هستیم و با احداث این پروژه کسانی که قصد سفر به سمت جوین و اسفراین را دارند، می توانند از این بزرگراه استفاده کنند.
نماینده دیار سربداران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین برای سفر از شرق به غرب مانند شهرستان داورزن و روستاهای این شهرستان می توانند از این کمربندی استفاده کنند و سریع از داخل شهر خارج شوند بنابراین در وقت آنها صرفه جویی می شود.
وی یادآور شد: در پایان تقدیر و تشکر می کنیم، از شهرداری و راه و شهرسازی که در چند سال اخیر برای بازگشایی مسیر همکاری های بسیار خوبی داشته اند.