جاذبه های بی‌شمار گردشگری در سبزوار گمنام و مغفول مانده است

جاذبه های بی‌شمار گردشگری در سبزوار گمنام و مغفول مانده است
آذر ۹, ۱۳۹۸
143 بازدید

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نیاز به رونق صنعت گردشگری در شهرستان سبزوار داریم، گفت: برای رونق گردشگری و‌ شناساندن ظرفیت‌ها، باید برای هر یک ماه یک رویداد همانند گلاب‌گیری قمصر کاشان و‌ قالی‌شوران کاشان در سبزوار تعریف شود و در طی سال ۱۲ رویداد میراث فرهنگی و گردشگری اجرایی […]

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نیاز به رونق صنعت گردشگری در شهرستان سبزوار داریم، گفت: برای رونق گردشگری و‌ شناساندن ظرفیت‌ها، باید برای هر یک ماه یک رویداد همانند گلاب‌گیری قمصر کاشان و‌ قالی‌شوران کاشان در سبزوار تعریف شود و در طی سال ۱۲ رویداد میراث فرهنگی و گردشگری اجرایی گردد.
به گزارش پورتال خبری علی‌سبحانی‌فر، نشست بررسی مشکلات حوزه میراث فرهنگی شهرستان سبزوار با حضور #علی‌سبحانی‌فر نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی، حسینی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و‌ گردشگری سبزوار، عبدالله‌زاده رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری داورزن، سلیمانی کارشناس میراث فرهنگی و‌ دیگر مدیران میراث فرهنگی شهرستان سبزوار برگزار شد.
نماینده دیار سربداران در مجلس شورای اسلامی در این نشست با بیان اینکه در سال ۱۳۹۱ که توفیق خدمتگزاری پیدا کردم، کسی رغبتی به سرمایه‌گذاری در شهرستان سبزوار نداشت، اظهار کرد: طی چهار سال گذشته جلسات مستمر و زمان های زیادی برای رونق صنعت سبزوار گذاشته‌ایم و برای سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به حوزه صنعت تسهیلات ارزان قیمت اختصاص یافته است.
علی سبحانی‌فر افزود: هر هفته که در حوزه انتخابیه حضور پیدا می‌کنم، خوشبختانه حداقل یک نفر با سرمایه سه یا چهار میلیارد تومانی برای سرمایه گذاری ابراز علاقه‌مندی می‌کند و بیانگر این است که فرهنگ سرمایه گذاری در صنعت سبزوار گسترش یافته است.
وی ادامه داد: فضای سرمایه‌گذاری در سبزوار آماده شده و طی چند سال اخیر تعداد مجوز های پروانه بهره‌برداری صنعتی از ۵۶ به ۲۵۶ پروانه افزایش یافته که نشان‌دهنده توسعه صنعت و فرهنگ صنعت است.
نماینده دیار سربداران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حوزه سلامت حوزه انتخابیه از چندین مرکز استان جلوتر هستیم، بیان کرد: حوزه انتخابیه در تعداد تخت‌های بیمارستانی، جراحی قلب باز، شیمی درمانی، آموزش دستیاری تخصصی در چهار رشته، اورژانس هوایی، اخذ مجوز گردشگری سلامت و‌ دیگر موضوعات در سطح کشور پیشتاز است و سالانه بیماران زیادی از شهرستان‌های مختلف برای درمان در سبزوار حضور می یابند.
سبحانی‌فر با تاکید براینکه نیاز به رونق صنعت گردشگری در شهرستان سبزوار داریم، تصریح کرد: در حوزه گردشگری با کمترین هزینه بیشترین میزان اشتغالزایی ایجاد می شود و از لحاظ میراث فرهنگی و معماری اصیل ایرانی ظرفیت های خوبی وجود دارد.
وی با اشاره به وجود ۳۰ اثر شاخص میراث فرهنگی و گردشگری در سبزوار، گفت: از تمامی ظرفیت های مدیریت شهری و سازمان های مردم نهاد برای رونق گردشگری باید استفاده شود و ایجاد کمیته برای ساماندهی میراث فرهنگی سبزوار متشکل نهاد‌ها به منظور شناسایی مشکلات و ظرفیت می تواند راهگشا باشد.
نماینده دیار سربداران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با تعریف برگزاری رویداد در شهرستان سبزوار با ظرفیت و پیشینه تاریخی ۶ هزار ساله می توانیم به جذب گردشگر برسیم، افزود: برای رونق گردشگری و‌ شناساندن ظرفیت ها باید برای هر یک ماه یک رویداد همانند گلاب گیری قمصر کاشان و‌قالی‌شوران کاشان در سبزوار تعریف شود و در طی سال ۱۲ رویداد فرهنگی و گردشگری اجرایی گردد.
سبحانی‌فر ادامه داد: متاسفانه در خصوص قیام سربداران رویدادی در حوزه انتخابیه نداریم و‌ می توانیم سناریویی در قالب نمایش نامه با استفاده از ظرفیت هنری و تئاتر شهرستان سبزوار طراحی و‌ اجرا کنیم.
وی در پایان تصریح کرد: جاذبه‌های بی‌شمار گردشگری در سبزوار وجود دارد اما متاسفانه گمنام و مغفول مانده است بنابراین با تهیه سندی برای تحول در میراث فرهنگی این شهرستان می توانیم به رونق گردشگری برسیم.