اختصاص ۱۰ میلیارد تومان برای کمک های فرهنگی به حوزه انتخابیه

اختصاص ۱۰ میلیارد تومان برای کمک های فرهنگی به حوزه انتخابیه
آذر ۹, ۱۳۹۸
185 بازدید

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی از اختصاص ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای کمک های فرهنگی از محل سفر رئیس جمهور به حوزه انتخابیه خبر داد. به گزارش پورتال خبری علی ‌سبحانی‌فر، آیین تقدیر از خیرین کتابخانه‌ساز، چهارشنبه شب با حضور #علی‌سبحانی‌فر نماینده دیار سربداران در مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام مقیسه امام جمعه سبزوار، […]

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی از اختصاص ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای کمک های فرهنگی از محل سفر رئیس جمهور به حوزه انتخابیه خبر داد.
به گزارش پورتال خبری علی ‌سبحانی‌فر، آیین تقدیر از خیرین کتابخانه‌ساز، چهارشنبه شب با حضور #علی‌سبحانی‌فر نماینده دیار سربداران در مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام مقیسه امام جمعه سبزوار، دکتر نصرآبادی معاون فرمانداری سبزوار، ارغیانی و کرامت اعضای شورای اسلامی شهر سبزوار و‌ دیگر مسئولان شهری در محل سالن بیهقی این شهرستان برگزار شد.
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی در این مراسم اظهار کرد: تلاش شده که طی چند سال اخیر حرکات مناسبی در زمینه فرهنگی در دیار سربداران انجام شود و مطالبات اهالی فرهنگ و هنر مورد توجه جدی قرار گیرد.
علی‌سبحانی‌فر افزود: تمامی مسئولان شهری می دانند که دانشکده علوم قرآنی سبزوار به دلایلی داشت از این شهرستان می‌رفت و خوشبختانه با تخصیص زمین دانشکده احداث شد.
وی با بیان اینکه پس از سفر رئیس جمهور به دیار سربداران، درخواست احداث یک مجتمع فرهنگی در شهرستان سبزوار داشتیم که خوشبختانه مورد موافقت قرار گرفت، بیان کرد: با پیگیری های صورت گرفته، ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه در شان و جایگاه مردم دیار سربداران درنظر گرفته شد که از این میزان ۱۰ میلیارد تومان اعتبار طی یک ماه اخیر تخصیص یافته و موافقت نامه آن مبادله شده است.
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین زمینی برای این پروژه در محدوده میدان خلیج فارس شهر سبزوار درنظر گرفته شده که عملیات آن به زودی آغاز می‌شود.
سبحانی‌فر به اختصاص ۱۰ میلیارد تومان اعتبار در زمینه کمک فرهنگی از محل سفر رئیس جمهور به حوزه انتخابیه اشاره کرد و‌ گفت: از این محل ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار به احداث نمادواره(المان) ابوالفضل بیهقی
در روستای حارث‌آباد اختصاص یافت و در این پروژه احداث کتابخانه‌ای مناسب دیده شده است.
وی احداث کتابخانه مرکزی در سبزوار را یکی از مطالبات جدی اهالی فرهنگ و هنر دانست و افزود: با پیگیری‌های انجام شده، ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار برای احداث این پروژه ابلاغ شده و در مرحله مبادله است.
با این اعتبار کتابخانه ساخته نمی شود و حدود ۶ میلیارد تومان اعتبار می خواهد و همچنین یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار از محل کتابخانه های عمومی کشور اختصاص یافته و‌ به زودی پروژه کلنگ‌زنی می شود.
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ۲۰۰ میلیون تومان دیگر برای ساخت کتابخانه در دهستان شامکان شهرستان سبزوار در نظر گرفته شده تا بتوانیم کتابخانه را بسازیم.
سبحانی‌فر در پایان یادآور شد: احداث پنج کتابخانه دیگر در شهرستان‌های حوزه انتخابیه از محل این اعتبار فرهنگی در دستور کار قرار دارد تا توسعه فرهنگ کتاب و‌ کتابخوانی را داشته باشیم