سالم رساندن کتابها به مقصد، از اولویت‌های پست است

سالم رساندن کتابها به مقصد، از اولویت‌های پست است
بهمن ۱۱, ۱۳۹۹
121 بازدید

مدیرعامل شرکت ملی پست در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، بی‌دقتی ناشران در استفاده از پاکت‌های مناسب را یکی از چالش‌های مهم برای پست دانست. به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پست، رمضانعلی سبحانی فر گفت: آمار و ارقامی که روز اول برای خرید کتاب در نمایشگاه پیش‌بینی می‌شد حداکثر خرید ۲۰۰ هزار کتاب بود، […]

مدیرعامل شرکت ملی پست در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، بی‌دقتی ناشران در استفاده از پاکت‌های مناسب را یکی از چالش‌های مهم برای پست دانست.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پست، رمضانعلی سبحانی فر گفت: آمار و ارقامی که روز اول برای خرید کتاب در نمایشگاه پیش‌بینی می‌شد حداکثر خرید ۲۰۰ هزار کتاب بود، اما تا به امروز این عدد نزدیک به ۳ برابر شده است.

وی با بیان اینکه تا روز گذشته بیش از ۶۰۰ هزار کتاب خریداری شده، افزود: چاپخانه به صورت مرتب درحال چاپ پاکت بود و هر روز به ناشران پاکت‌های چاپ شده را ارائه می شد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: حتی اگر ۱۰ روز از پایان نمایشگاه هم گذشته باشد، ما آمادگی پذیرش کتاب‌ها را داریم، البته کتاب‌ها باید در سامانه ثبت شده و دارای بارکد باشند تا به عنوان مرسوله پستی تلقی شوند.

وی در خصوص بسته بندی‌های نامناسب کتاب‌ها و اقدام برخی ناشران برای جا دادن تعداد زیادی کتاب را با وزن بالا در داخل یک پاکت گفت: ناشران نباید تعداد زیادی کتاب با وزن بالا را داخل یک پاکت کوچک جانمایی کنند، چون این کار باعث آسیب رسیدن به مرسولات می شود و ما مجبور می شویم این گونه مرسولات را بازسازی کنیم و در پاکت‌های استاندارد دیگری قرار دهیم تا کتاب‌ها به سلامت به دست خریدار برسد.

مدیرعامل شرکت ملی پست افزود: به لحاظ هزینه‌هایی که وجود دارد، ناشران کتاب‌ها را در یک بسته کوچک‌تر قرار می‌دهند تا یک آدرس و یک پاکت مصرف شود و به همین دلیل، هزینه‌ای که ناشر باید پرداخت کند را پست جبران می‌کند