ردیابی گران فروشان موبایل با سیستم ریجستری

ردیابی گران فروشان موبایل با سیستم ریجستری
تیر ۵, ۱۳۹۷
165 بازدید

  رییس کمیته ارتباطات مجلس، گفت: با توجه به ایجاد سیستم ریجستری شرکت هایی که تلفن همراه وارد کرده و گران فروشی کرده اند، کاملا در بازار موبایل قابل کنترل و ردیابی هستند. رمضانعلی سبحانی فر در گفت وگو با خانه ملت، با اشاره به نشست کمیسیون صنایع و معادن مجلس با وزیر ارتباطات و […]

 

رییس کمیته ارتباطات مجلس، گفت: با توجه به ایجاد سیستم ریجستری شرکت هایی که تلفن همراه وارد کرده و گران فروشی کرده اند، کاملا در بازار موبایل قابل کنترل و ردیابی هستند.

رمضانعلی سبحانی فر در گفت وگو با خانه ملت، با اشاره به نشست کمیسیون صنایع و معادن مجلس با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: آذری جهرمی در این جلسه عنوان کرد که ۴۰ شرکت واردکننده تلفن همراه ارز ۴هزار و ۲۰۰ تومانی دریافت کرده اند؛ اما تعدادی از این شرکت ها یا تلفن همراه وارد نکرده و یا با قیمت های بسیار بالا این گوشی های تلفن همراه را به فروش رسانده اند.

رییس کمیته ارتباطات کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، افزود: آذری جهرمی معتقد بود که باید این موضوع که چرا  شرکت ها از قانون تخطی کرده اند توسط دستگاه های نظارتی پیگیری شود و با شرکت هایی که ارز دولتی را دریافت و گوشی تلفن همراه وارد نکرده اند، برخورد شود.

وی با اشاره به اجرای سامانه ریجستری در کشور، ادامه داد: با توجه به ایجاد سیستم ریجستری شرکت هایی که تلفن همراه وارد و گران فروشی کرده اند؛ کاملا در بازار موبایل قابل کنترل و ردیابی هستند.

نماینده مردم سبزوار، جوین و جغتای در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: از زمانی که گوشی تلفن همراه از گمرک وارد می شود تا زمانی که به دست مصرف کننده برسد، با شماره موبایلی که می خواهد استفاده کند قابل ردیابی و کنترل است.

وی با بیان اینکه دستگاه های نظارتی باید در این راستا نظارت های لازم را انجام دهند، افزود: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و وزارت ارتباطات، وزارت صنعت، معدن و تجارت و گمرک با هماهنگی با یکدیگر نظارت هایی بر این بازار انجام می دهند، در همین راستا  جلوی سوءاستفاده های احتمالی گرفته میشود، اگرچه عده ای از این اوضاع سوءاستفاده کردند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: شرکت هایی که ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی دریافت کرده اند؛ قابل شناسایی بوده و اسامی تعدادی از آنها که برای واردات تلفن همراه ارز دریافت کرده اند، منتشر شده است.

رییس کمیته ارتباطات کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: کمیسیون صنایع و معادن احتمالا در هفته آتی در صورت ضرورت با ستاد مبارزه با قاچاق کالا وارز، وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت ارتباطات جلسه ای به صورت مشترک برای بررسی بازار تشکیل می دهد.