ایجاد خانه بهداشت در روستاها الگوی پیشرفت برای کشورهای پیشرفته

ایجاد خانه بهداشت در روستاها الگوی پیشرفت برای کشورهای پیشرفته
دی ۲۵, ۱۳۹۷
201 بازدید

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: وجود خانه بهداشت در تمام روستاها و شهرستان‌ها الگویی برای کشورهای پیشرفته است و این وضعیتی که از نظر بهداشتی در ایران وجود دارد در برخی از کشورها وجود ندارد. رمضانعلی سبحانی‌‍‌فر در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در […]

 

 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: وجود خانه بهداشت در تمام روستاها و شهرستان‌ها الگویی برای کشورهای پیشرفته است و این وضعیتی که از نظر بهداشتی در ایران وجود دارد در برخی از کشورها وجود ندارد.

رمضانعلی سبحانی‌‍‌فر در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در طی این ۴۰ سال گفت: در بخش سلامت آمار مرگ و میر بسیار پایین‌تر آمده است به طوری‌که مرگ و میر کودکان از هر هزار نفر ۱۲ نفر قبل از انقلاب بود در حالی‌که این آمار به کمتر از ۲ نفر رسیده است. از نظر دریافت خدمات و آبادانی‌ها در روستاها می‌توان گفت از ۶۰ هزار روستا و آبادی که داشتیم، امروز شاید آبادی‌هایی که کمتر از ۸ نفر هستند برق ندارند؛ در بحث آب شرب بهداشتی، شاید روستاهای زیر ۵۰ نفر از آب شرب پایدار برخوردار نباشند و گرنه تمام روستاها از آب شرب بهداشتی برخوردار هستند.

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین و خوشاب در مجلس شورای اسلامی افزود: در بخش توسعه‌ای از ۴ میلیون تن فولاد، امروز به ظرفیت بالای ۳۰ میلیون تن رسیدیم از طرف دیگر در سیمان نیز از ۱۰ میلیون تن، در حال حاضر به ظرفیت ۱۱۰ میلیون و تولید ۸۰ میلیون تن رسیده‌ایم.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه در بخش‌های کشاورزی یک میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار آبیاری نوین وجود دارد تصریح کرد: بیش از ۲۰۰ هزار کیلومتر نیز خط انتقال آب با لوله انجام می‌شود همچنین در تولید گندم و شکر به خودکفایی رسیدیم. در بخش‌های مختلف توفیقات بسیار خوبی کسب کردیم.

 

میزان بی‌سوادی بسیار کمتر از گذشته است

وی افزود: البته فشارهایی مثل جنگ تحمیلی و تحریم‌ها همیشه بر کشور ایران بوده و محدودیت‌هایی را در بخش‌های توسعه‌ای ایجاد کرده اما امروزه شاهد هستیم که علی‌رغم این مشکلات در بخش‌های مختلف از جمله توسعه‌ای و رفاهی، فرهنگی و دانشگاهی پیشرفت‌های خوبی کسب کردیم. در حال حاضر در شهرستان‌های ۲۰ هزار نفری نیز دانشگاه داریم؛ در شهرستان‌های بزرگتر دانشگاه سراسری، آزاد، غیرانتفاعی و پیام نور و فنی حرفه‌ای و امثالهم وجود دارد. بنابراین از نظر میزان تحصیلات تکمیلی رشد قابل توجهی داشتیم. همچنین در آموزش و پرورش میزان بی‌سوادی به ۳۰۰ هزار نفر رسیده است.

 

وضعیت بهداشتی ایران، یک الگوی پیشرفت برای دیگر کشورها است

رئیس کمیته ارتباطات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر در بسیاری از شهرستان‌ها بیمارستان و خانه بهداشت وجود دارد و این یک الگوی پیشرفت برای کشور به حساب می آید افزود: وجود خانه بهداشت در تمام روستاها و شهرستان‌ها یک الگویی برای کشورهای پیشرفته است و این وضعیتی که از نظر بهداشتی در ایران وجود دارد در برخی از کشورها وجود ندارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطر نشان کرد: تمام این دستاوردها حاصل انقلابی است که توجه ویژه به مناطق محروم و روستایی دارد.