۲ هزار نیرو از آموزش و پرورش سبزوار تا سال ۱۴۰۰ بازنشسته می شوند/ لزوم جبران کمبود نیرو از طریق افزایش سهمیه جذب دانشگاه فرهنگیان

۲ هزار نیرو از آموزش و پرورش سبزوار تا سال ۱۴۰۰ بازنشسته می شوند/ لزوم جبران کمبود نیرو از طریق افزایش سهمیه جذب دانشگاه فرهنگیان
اردیبهشت ۱۲, ۱۳۹۸
163 بازدید

    نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن، ششتمد و روداب در مجلس شورای اسلامی گفت: دو هزار نیرو از آموزش و پرورش سبزوار طی چهار سال آینده بازنشسته می شوند و باید از امسال برنامه شود تا سالانه ۵۰۰ نفر در دانشگاه فرهنگیان پسرانه و دخترانه سبزوار جذب دانشجو داشته باشیم. به گزارش […]

 

 

نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن، ششتمد و روداب در مجلس شورای اسلامی گفت: دو هزار نیرو از آموزش و پرورش سبزوار طی چهار سال آینده بازنشسته می شوند و باید از امسال برنامه شود تا سالانه ۵۰۰ نفر در دانشگاه فرهنگیان پسرانه و دخترانه سبزوار جذب دانشجو داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس ، علی سبحانی فر امشب در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان سبزوار که با حضور جمعی از مسئولان دستگاه های اجرایی در محل اتاق فرماندار سبزوار برگزار شد، گفت: آموزش و پرورش باید به سمت و سوی رشته های کاربردی و عملیاتی برود و متاسفانه رشته های تحصیلی ما در سال های گذشته به گونه ای بود که فارغ التحصیلان آموزش و پرورش و دانشگاه استخدام دولت می شدند ولی امروز دولت درب استخدامی ها را بسته است.

نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن، ششتمد و روداب در مجلس شورای اسلامی افزود: با سیاست گذاری های صحیح باید برای آینده جوانان کشور رشته هایی را ایجاد کنیم که پس از فارع التحصیل شدن آنها مفید و تاثیر گذار باشد.

وی ادامه داد: رشته های مدارس و هنرستان ها باید شاخص هایی همانند کاربردی، مهارت و کار و دانش را داشته باشد تا به اشتغال و کارآفرینی فارغ التحصیلان کمک کند.

سبحانی فر بیان کرد: شورای آموزش و پرورش جایگاه قانونی و رسمی دارد که تمامی مصوبات قابل اجرا است بنابراین اعضای این شورا باید در راستای آینده جوانان کشور برنامه ریزی کنند.

وی تصریح کرد: در پنج سال آینده حدود ۴۵۰ هزار نفر از آموزش و پرورش در کشور بازنشسته می شود و باید در این جلسات برنامه ریزی های صحیحی داشته باشیم تا در آینده شهرستان سبزوار اثر گذار باشد.

نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن، ششتمد و روداب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بحران معلمان فنی و حرفه ای، گفت: براساس نیازسنجی افراد باید در مدارس هدایت شوند و به سمت و سوی رشته های کاربردی بیایند.

سبحانی فر افزود: در آستانه کنکور سراسری همایشی یک یا دو روزه  با هدف توجیح دانش آموزان شهرستانهای سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن، ششتمد و روداب برای انتخاب رشته دانشگاهی در شهرستان سبزوار برگزار می شود

وی بیان کرد: همچنین پیش بینی شده که از مقامات سازمان سنجش کشور در این همایش حضور داشته باشند.

نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن، ششتمد و روداب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با پیگیری متعدد به همراه فرماندار ویژه سبزوار مجوز ایجاد دانشگاه فرهنگیان دخترانه در این شهرستان صادر شده است، تصریح کرد: فعالیت این دانشگاه به توسعه و پیشرفت آموزش و پرورش سبزوار کمک می کند و قول مساعد گرفته شده تا خلاء چهار سال آینده در خصوص کمبود نیرو جبران شود.

سبحانی فر یادآور شد: دو هزار نیرو طی چهار سال آینده از آموزش و پرورش سبزوار بازنشسته می شوند و باید از امسال برنامه شود تا سالانه ۵۰۰ نفر در دانشگاه فرهنگیان پسرانه و دخترانه سبزوار جذب دانشجو داشته باشیم.